Charytatywny Gameplay

Walka, krew, śmierć, zwycięstwo — każdy z nas to kocha. A może można inaczej?

Śniegu brak, ale święta za pasem. Na co dzień większość czasu spędzam w wirtualnej rzeczywistości, brutalnie zabijając przeciwników, by później zebranymi trofeami przybrać pulpit. Gdy jednak moje oczy oderwą się od ekranu, odruchowo podążają w stronę okna. Zostają zwabione przez mnóstwo świateł, którymi aktualnie przystrojony jest prawdziwy świat. Przychodzi refleksja – a może by tak odpowiedzieć na nie i, dla odmiany, zrobić coś dla innych? Zaczęłam szperać w Internecie i sama jestem zaskoczona, jak wielu graczy, dziennikarzy, recenzentów, a nawet poważnych deweloperów podąża tym tropem, wspierając lub organizując akcje charytatywne, nie tylko w okresie świątecznym.

Nie trzeba sięgać daleko. Niedawno (29 listopada) odbył się całodobowy charytatywny maraton gier Gramytatywnie organizowany przez redakcję arhn.eu. Jego intencją było zebranie pieniędzy na operację dla chłopca, który od urodzenia zmaga się z chorobą serca. Akcja wyjątkowo godna pochwały, ponieważ organizatorzy na ten cel przeznaczyli nie tylko fundusze zebrane od darczyńców, ale również pieniądze z reklam emitowanych w trakcie steamu. W ten sposób każdy mógł pomóc w akcji, zwiększając liczbę wyświetleń, co oczywiście nic nie kosztuje. Zapamiętajcie tę inicjatywę, bo była to już trzecia odsłona, więc tylko czekać, co chłopaki wymyślą za rok! Więcej informacji tutaj:

Skoro już mowa o dotacjach za wyświetlenia – każdy z nas zna polskich gameplay’owych vlogerów. Aż prosi się, żeby część otrzymanych środków przeznaczyć na szczytny cel. Zaskoczyło mnie tylko to, kto jest najpopularniejszym pomysłodawcą tego typu akcji, mianowicie Rojo. Jest on założycielem profilu Charytatywna Tarcza Roja na Facebooku. Inicjatywa ta ma na celu głównie promowanie różnego rodzaju wydarzeń, artykułów, stron internetowych, oczywiście ze wskazaniem na szczytny cel. Rojo również sam organizuje wiele zbiórek i promocji, które przyczyniają się do pomocy innym.

Trochę mniej znana, ale równie szlachetna propozycja kilku steamerów (Jcob, Lachu, Kamyk, Adziok), którzy zorganizowali wielogodzinnego live’a, w trakcie którego dotacje będą przeznaczane na dom dziecka w Cieszynie. Tym bardziej warto promować tę akcję, ponieważ jest wciąż aktualna. Możecie wejść na stronę streamu i sami dołożyć się do zbiórki. Dotychczasowy rezultat przerósł oczekiwania samych organizatorów, ponieważ chłopaki, w momencie kiedy to piszę, zebrali już prawie 70 tysięcy złotych! Więcej informacji tutaj:

Na koniec przypomnę o świetnej inicjatywie dużego dystrybutora Humble Bundle, który jako jeden z nielicznych zdecydował się na akcję charytatywną. Założony przez nich sklep Humble Store szczyci się tym, że 10% dochodu z każdej sprzedanej gry przeznaczone jest na szczytne cele, 75% dostają twórcy gry, a organizatorzy pobierają 15% profitów. Skutkiem tego, pozycje na Humble Store mają stałe ceny, ale możemy pocieszyć się licznymi promocjami, które często są bardzo atrakcyjne. Zachęcam do odwiedzenia strony Humble Store.
Przemysł związany z grami wideo jest ogromny, w Polsce coraz większy. Ludzie związani z tą branżą mają niesamowitą możliwość wykorzystania jej popularności. Opisane przeze mnie akcje są bardzo inspirujące. Świetnym przykładem są dla mnie chłopcy ze steamu na rzecz domu dziecka. Pokazują, że każdy może zorganizować zbiórkę dla potrzebujących i wykorzystać do tego swoją pasję. Jest to również dobry sposób na to, żeby pokazać innym, że gry nie zawsze muszą kojarzyć się z przemocą i agresją. Brawo, chłopaki!